Aké dáta by mali firmy zálohovať?

Keď sa dozviete o únikoch dát, pravdepodobne budete myslieť na veľké spoločnosti a podniky – nie na malé a stredné spoločnosti. Bohužiaľ, je to práve táto mentalita, ktorá necháva mnohých majiteľov firiem nepripravených.

Realita je taká, že únik dát sa môže stať akejkoľvek firme.

Pokiaľ ide o kybernetické útoky, zameriavajú sa čoraz viac na malé podniky. Počet malých podnikov, ktoré zažili kyberútok, sa zvýšil z 55% v roku 2016 na 61% v roku 2017.

Na ochranu svojej firmy pred týmito útokmi budete potrebovať spoľahlivú stratégiu zálohovania údajov.

Čo by ste mali zálohovať?

Vyššie uvedená otázka je kritická a aby ste zostali v bezpečí a konkurencieschopní, musíte zaujať proaktívny prístup. Aj keď na to nemôžete myslieť zo dňa na deň, ak by ste dnes prišli o svoje údaje, ako by to ovplyvnilo vaše podnikanie?

Či už čelíte výpadku napájania alebo narušeniu bezpečnosti, zálohovanie systému a dát môže znížiť celkové prestoje a chrániť vaše podnikanie z dlhodobého hľadiska. To nás privádza k najdôležitejšej otázke.

Tu je zoznam 3 vecí, ktoré musia byť zahrnuté v každej stratégii zálohovania:

Záznamy o zamestnancoch spoločnosti – od daní zo zamestnania po mzdové záznamy, dôchodkové plány až po žiadosti o zamestnanie – to sú typy súborov, ktoré musia byť bezpečné a ľahko dostupné. Čokoľvek, čo sa týka bývalých a súčasných zamestnancov, by malo byť zálohované pravidelne – potenciálne denne, ak sa pravidelne robí toľko zmien.

Administratívne dokumenty – ak by ste dnes stratili všetky svoje predajné a marketingové informácie, ako aj svoje obchodné plány a všetky ďalšie administratívne údaje, zamyslite sa nad tým, ako by to ovplyvnilo vaše podnikanie. Na ochranu týchto kritických dokumentov vrátane poistných zmlúv, lízingov, patentov atď. Sa odporúča zálohovať a uchovávať kópie týchto údajov na mieste aj mimo neho.

Finančné údaje – Ak existuje jedna hlavná kategória, ktorú by ste mali denne zálohovať, sú to vaše účtovné záznamy a finančné informácie. Pretože pravdepodobne dokončujete denné transakcie, môžete si dokonca zálohovať údaje každú hodinu. To bude zahŕňať všetko od tržieb cez evidenciu zásob, bankové výpisy až po výdajové pokladnice. Nezabudnite, že tieto informácie pravdepodobne spadajú pod niektoré predpisy o zhode, ktoré nechcete porušiť.

Zachovaním optimálnych postupov uchovávania a zálohovania záznamov môžete zabrániť katastrofe skôr, ako k nej dôjde. Vytvorte si zoznam všetkých dôležitých údajov, ku ktorým máte každodenný prístup, a tiež typ údajov, ku ktorým máte prístup iba mesačne.

Najlepšie postupy pre zálohovanie firemných dát

Keď sa rozhodnete, čo by ste mali zálohovať, je dôležité, aby ste k tomuto kritickému kroku pristúpili s dôverou. Zvážte stratégiu zálohovania 3-2-1.

Na zálohovanie údajov potrebujete celkom 3 kópie. 2 z nich by mali byť zálohy na mieste (uložené na rôznych médiách) spolu s 1 kópiou mimo pracoviska. Máte možnosť uložiť svoje údaje na fyzické zariadenia, cloud alebo ideálne na obe.

Ďalšou dôležitou otázkou je celkové zabezpečenie vašich údajov. Môžete mať veľa zálohovaných údajov, ale to neznamená, že informácie v nich sú bezpečné. Hackeri, vírusy, malware – to všetko môže výrazne ovplyvniť vaše podnikanie.

Keď vyviniete bezpečnú a efektívnu stratégiu zálohovania, vyskúšajte ju. Môže sa to zdať ako časovo náročný krok, ale je to mimoriadne dôležité. Zistenie, že vaše zálohy po katastrofe nefungovali správne, vám nepomôže. Urobte si čas a zaistite, aby všetko fungovalo podľa plánu.

Tipy na vytvorenie efektívnej stratégie zálohovania zahŕňajú:

Údržba záloh na mieste aj mimo pracoviska. Aj keď sa zálohy na mieste obnovujú rýchlejšie, v prípade ohrozenia fyzického umiestnenia (t. J. V prípade požiaru) je ku kopírovaniu mimo pracoviska možné pristupovať manuálne alebo prostredníctvom cloudu.

Vyvinúť systém na zaistenie pravidelných a včasných záloh. Po vytvorení organizovaného harmonogramu udržiavajte a aktualizujte tieto systémy v priebehu času na základe vyvíjajúcich sa potrieb vašej spoločnosti.

Oboznámte sa s kľúčovými pojmami, ako je napríklad váš cieľ bodu obnovy (RPO) a cieľ času obnovy (RTO). Porovnajte tiež výhody rôznych hardvérových, softvérových a cloudových riešení.

Získajte pomoc so stratégiou zálohovania údajov.

Moderné firmy potrebujú plán zálohovania a obnovy po havárii. Ak však neviete, kde začať, môže to byť mimoriadne náročná úloha.

Ak potrebujete pomoc s tým, kde začať, kontaktujte nás na tel. č.: +421 32 77 100 20 alebo mailom: predaj@comtec.sk

Zdieľať článok